torsdag 14 augusti 2008

Dagens larm: myggmedel

Öppnade min jobbmail idag och impulsen att stänga ner den direkt var stark.
198 olästa.
198 oskummade, obesvarade, obearbetade.

Jag tar det senare.

Första digitala markkontakten i dag. Och då är väl ett blogginlägg på sin plats. Senare, förmodligen redan i kväll, kommer det bilder. Ett pärlband av norrländska detaljer.

Men nu ska det göras upp eld.

Och dagens larm handlar om myggmedel. Ett särskilt myggmedel som kallas beckolja. Undvik det. Jag strök det på handleder, ansikte och nacke/hals för tre dagar sedan. Och nu, tre gnuggningar med duschcreme senare, har jag fortfarande en doftaura av tjära runt mig. Det luktade gott i början. Nu är jag less.

Vi ses.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mygga är det enda vettiga medel som finns. Så det så.