tisdag 5 augusti 2008

Att ro i land ett jobb

Att dra gränsen mellan jobb och semester är inte alltid busenkelt. Men att, trots regn och blåst, ge sig ut i en roddbåt, försöka måtta den fram mellan andra förankrade farkostar, när plötsligt telefonen ringer ett jobbsamtal som jag väljer att ta med följd att båten kränger in bland båtar och bojar, det mina vänner, är gränslöst. Men semestern innebär också krocket, enkel lantlig husmanskost och korsord. Så avslappning är fortfarande nyckelordet. I morgon är det jag som stänger av mobilen på djurparken.

3 kommentarer:

Simon Johansson sa...

oj vad du tjatar om ditt jobb. booooooooring. snälla börja frilansa igen.

Anonym sa...

Kom upp till norrland så slipper du bråka om jobbet så jag får revansch i alfapet.

Ola sa...

jag tror du kommer gilla det här, jag ska skaffa så fort det släpps:
http://www.youtube.com/watch?v=rg9t7uXkLyA&fmt=18