fredag 1 augusti 2008

Semesterstatus

Fyra vakna timmar in på semestern och jag har:

  • Skickat tolv jobbmejl.
  • Sett en omaskerad bild på tyskan som är misstänkt för Arbogamorden och funderat en stund på hur en mördare ser ut, NÅGOT måste väl ändå skilja dem från mängden.
  • Parallellt med jobbmejlandet lyssnat på Svenska ord med Hasse&Tage som jag kunde utantill när jag var liten (Doktor Sigmund Lindeman var favoriten) och insett att tiden inte går särskilt varsamt fram med humor. Det var helt enkelt inte kul längre.
  • Ätit en trist bulgursallad med kräftstjärtar i Tessinparken samtidigt som jag läste Nöjesguidens partyreportage som var rätt tråkigt. Men det har blivit en betydligt vassare tidning sedan begåvade Margret Atladottir klev in i bilden.
  • Handlat en present. Är ganska nöjd själv.
  • Sms:at en kompis från förr.
  • Ringt till ett vandrarhem vid Höga Kusten.

C'est tout.

3 kommentarer:

Ola sa...

Kommentarer serveras härmed på samtliga dina statusrader:
1) Aja Baja
2) Jag vill också se, jag vill också se hur en mördare ser ut.
3) Hasse själv verkar ha upptäckt hur tråkig han är, och ha hållit sig undan från att skämta offentlige väldigt länge, jag är själv väldigt tacksam.
4) Lite oartigt att läsa Nöjesguiden då du hade sällskap.
5) Presenter handlar om nöjet hos den som får den, inte hos ditt lättade samvete och DIN lycka då du köper presenten (kalla det en trend, ett larm eller vad som, men det är min spaning, detta är framtiden)
6) Jag gissar att du SMSade Räp.
7) Jag tycker ni ska bo en natt i Njutånger istället, de har vad som ser ut att vara ett mysigt vandrarhem, samt ett mysigt namn, och nära till Iggesund med dess härliga pizza.

Svenska Larm sa...

Vem sa att jag hade sällskap på punkt 4? Och att det handlade om mitt samvete och lycka på punkt 5? Nu får du skärpa till din läsning hädanefter. Gissningen var dessutom felaktig.

Ola sa...

haha,

4)du åt trist bulgursallad tillsammans med kräftstjärtar. Vilket även är ett nedlåtande smeknamn tycker jag.
5)jag talade generellt, såsom en spaning
6)aj då, fel gissning