onsdag 27 augusti 2008

Dialog om ett sidhuvud

-----Originalmeddelande-----
Från: Oman
Skickat: ons 2008-08-27 07:33
Till: Alarmisten
Ärende: header

Hej, Ska du ha en header eller?Jag sitter på tåg i 10 timmar idag, har lite dödtid gissningvis. vad tros? /oman

Från: Alarmisten
Skickat: den 27 augusti 2008 08:21
Till: Oman
Ämne: SV: header

Yes baby. Har bara försökt leta upp ett bra exempel på vad jag menar men jag försöker mig på en förklaring:

Jag gillade kollaget med megafonerna i symmetri, som en symbol för min ensidiga propaganda. Men sen vill jag ha det lite mer strikt och enkelt. Möjligen lätta upp med en blomma eller liknande för payoffens skull: en blogg som vill dig väl.

Men det viktigaste är namnet på bloggen som jag vill ska vara tydligare i bilden och med den här idén: tänk strikt, svenskt 20-tal. Jag såg framför mig en sån där stålbricka som brukar sitta på träbackar med buteljer eller på en gammal t-ford med logotypen 'stockholms stadsbud' eller liknande. Kanske en oval mässingplatta med inpräntade bokstäver. Typ. Förstår du? Var är du på väg?

Från: Oman
Skickat: den 27 augusti 2008 08:59
Till: Alarmisten
Ämne: Re: SV: header

sjukt invecklad brief dude, men jag tror jag förstår, det lär inte bli ngt i mässing, men ska försöka få till det, får suga lite på den helt enkelt. men megafoner och blommor är jag bra på.jag funtar litet.


Är det inte galet spännande?
Jag ska få en alldeles egen header. Ett specialdesignat stycke blogghistoria.
Han ska bara "funta lite".

4 kommentarer:

Simon Johansson sa...

mkt snygg header, ola. snacka om blommogram!:)

Anonym sa...

ola? Hette inte killen Iman?

Anonym sa...

Iman? Hette inte killen Oman?

Svenska Larm sa...

Oman? Hette han inte tractorman?