tisdag 17 februari 2009

Finalamente!


På plats. I Latinamerikas Paris. I Sydamerikas New York. I Buenos Aires.

Trots en sömnsvag flygresa och ytterst lite föda är intrycken hittills karvade i guld. .
Spaningar första timmarna:

- De har en förkärlek att försöka göra sina gator längre genom att ha husnummer som 4199, trots att gatan inte är mycket längre än Kocksgatan.
- Trottoarerna är trasiga, men folk ler mot mig.
- Det var en ypperlig idé att välja en lägenhet med takpool, kvällsdoppet var magnifico.
- Visst det är billigt, men inte SÅ billigt.
- Modern glans samsas med totalt förfall. Och då har vi bara rört oss i en stadsdel än så länge.

Och några personliga hälsningar:
Ola, den enda Vogue jag sett har varit spansk, inte specifikt argentinsk.
Rickard, hon saknar dig också.
Zimon, jag har redan hittat den perfekta presenten till dig.
Syrran, ingen ängel i sikte - men jag jagar vidare.

Hasta manana.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med resa mitt i vintern, ha en skön resa och ät och njut av livet!

Anonym sa...

Min present då, pecker breath?

Svenska Larm sa...

Förlåt. Anders, din present kommer att bli... hmm... jättefin. Jag har gjort den själv.

Ola sa...

Hej tack, om du till den sista dagen ännu inte hittat en argentinsk vogue så gå enligt förljande prio: 1)Argentinsk, 2)Sydamerikansk 3)Spansk 4)Rysk

Svenska Larm sa...

Hur goda bedömer du oddsen att hitta en rysk Vogue i Buenos Aires? Bara av ren nyfikenhet.

Ola sa...

Jag fann en rysk Vogue på odengatan, sååå mycket mindre chans att den finns i Argentina är det inte, dessutom borgar dess kvalité för att den borde återfinnas världen runt. Men men, 1-3 på listan är menade som huvudfokus, och med tanke på att du redan hittat en spansk, så hade jag lika gärna kunnat sätta Arubianska Vogue(som tyvärr inte finns) på 4e plats. Ty det är en plats du aldrig kommer att nå, 4e på vogueköparlistan dvs.