torsdag 19 februari 2009

Välstekt, på gränsen till rostad

Det var tvåtusenfyrahundraåttiotre grader varmt idag. Utan att överdriva. Jag tyckte nog att min februarihud skulle fixa lite latinosol.
Det gjorde den inte.

Istället för att skölja mig med solskyddsfaktor 39, som borde ha varit praxis för en man som får Tage Danielsson att framstå som en mulatt, så ströfixade jag lite med solskyddsfaktor 10. Ni vet, lite på axeln, ett par droppar på näsan, lite på nacken.

Resultatet blev en svårartad vitröd fläcktyfus och en hud som på 95% av kroppen bränner som om den vore gjord av glöd.
Jag är en idiot.

Och i morgon har vi planerat dagen passande nog på Playa Ferrado, en strand i Uruguay. Jag kommer att befinna mig på den stranden iförd trikåbyxor, långärmad skjorta och en skidmask.

4 kommentarer:

Simon Johansson sa...

"en man som får Tage Danielsson att framstå som en mulatt" - kanske det roligaste du skrivit, karl! den ska jag genast sno.

Ola sa...

Vit linnekostym och stråhatt vill jag se dig i, käpp.

Anonym sa...

hahaha!!o när du kommer hem är du mahognyröd!!?

Anonym sa...

Jag ser dig framför mig liggandes under ett parasoll helt inlindad i gasbinda med bara ett litet hål vid munnen där du har ett sugrör så du får i dig lite vätska. Det är en mental bild som får mig att må lite, lite bättre.