torsdag 26 februari 2009

Tango för nybörjare

Jag har fulländat den argentinska resan med en och en halv minut på tangogolvet. Vi missade själva kursen och kastade oss istället rakt in i handlingen så att säga. Jag tycker inte att vi gjorde bort oss nämnvärt. Vi höll oss till takten, improviserade lite grundsteg efter hur det tycktes se ut kring de andras ben (ungefär som när jag spelade blockflöjt i sexan och ständigt låg en ton efter - för att jag sneglade på de andra för att se vilka hål de täppte till på flöjtjäveln) och försökte hålla ryggen rak och dramatisk.

De andra har säkert en helt annan uppfattning. Men i mitt huvud var jag tangokungen.

1 kommentar:

Simon Johansson sa...

blockflöjt, ja... jag har som du vet en film när du spelar "i rule the world" med din favoritgrupp coldplay. det är väldigt starkt. jag skulle inte vilja kalla det för en cover, snarare en tolkning om jag ska vara snäll. funderar på vilket forum som är det rätta att lägga ut den på...