fredag 27 februari 2009

Bye bye Buenos Aires

En storstilad sorti var det ja.

M hade hittat en restaurang med erotiskt tema. Deras sajt innehöll röda tunga sammetsdraperier och en meny som i engelsk översättning påminde mer om porr-spam än om maträtter. Eller vad sägs om "I slide slowly on your sex. Who can erase this?" och "Curly from excitement, he intoxicated her from his words".

Jag log och sa att det lät som en toppenidé.
Men inombords rullade ett antal makabra filmscener upp.

En av dem insisterade att det här handlade om något slags swingersklubb och att jag skulle tillbringa kvällen i armarna på en korpulent Hertha från Innsbruck medan M vänslades med en Patrick McNånting från Skottland.
Bakom leendet var jag alltså livrädd.
Skräckslagen.

Men jag tänkte att det varken fanns tid för trångsynthet eller småsinthet.
Så vi gick dit.

Och förutom meny-porr-spammandet, en burlesk dockteater och de röda sammetsdraperierna så var det ungefär som vilken restaurang som helst. Jag kunde andas ut. Buenos Aires hade fått ett lyckligt slut.

5 kommentarer:

Simon Johansson sa...

förlåt, förlåt, så jävla mkt förlåt, men jag måste. det är ju öppet mål och jag är ju ändå bloggkommentatorernas maradona. bollen är rund, kan inte hålla mig, här kommer det... skäggbiff?

Ola sa...

förlåt, förlåt, så jävla mkt förlåt, men jag måste. det är ju öppet mål och jag är ju ändå bloggkommentatorernas Hristo Stoichkov. min mage är rund, kan inte hålla mig, här kommer det... Fransyska?

Anonym sa...

förlåt, förlåt, så jävla mkt förlåt, men jag måste. det är ju öppet mål och jag är ju ändå bloggkommentatorernas Zlatan Ibrahimovic. Bollen är rund, kan inte hålla mig, här kommer det... Dolme på menyn?

Anonym sa...

förlåt men min mage ÄR RUND,här kom han ....korv med brön???

Svenska Larm sa...

Man har inte roligare än vad ens vänner ordnar. Och vilka vänner sen. Vilken humor, vilken grandezza, vilka träffsäkra betraktelser och ordvitsar. Tack!