torsdag 18 september 2008

En del av en gemenskap

När man är en del av BLOGGOSFÄREN får man ibland erbjudanden om att ingå i BLOGGSTAFETTER. Det är ett slags kedjebrev där man ska skicka hälsningen vidare till fyra personer, och precis som i kedjebrev får man INGENTING tillbaka, förutom den där inre tillfredsställelsen av att man verkligen gjort något GOTT för världen.

Så. Jag antar stafetten som kom från min vän Caroline och hennes Jazzhands.

1. Vilken mat äter du ofta?
Proteiner byggde denna vackra kropp. Och lite chips.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
Beror på kalasets sammansättning och vem som anstiftat festen. Men i åtta fall av tio är jag vansinnigt belevad och både dukar av, diskar och inbjuder till sköna garv.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
På en förfallen kontorsstol från femtiotalet. En fast ram, men alldeles mjuk och hålig i mitten. Det är lite som att sitta på en toalett.

4. Köper du ofta Triss?
Ofta är en överdrift, men ja, det händer. Och nej, jag vinner inte.

5 . Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
New York är ju alltid makalöst, men jag måste nog säga Paris ändå. För sällskapets skull.

6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
Räknas YouTube? Inte? Då säger jag TV4. För sällskapets skull.

C'est tout.

I BLOGGSTAFETTENS natur ingår alltså att man ska passa vidare till fyra nya personer. Det får bli Jag vill till Aruba, Kärleksbloggen, Crippas filmblogg och till Simon (som inte har en blogg ännu men borde ha det och får härmed en anledning att skaffa en).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har redan antagit min beskära del av utmaningar, men den här var lite för trist, så jag lägger mina svar här istället, och låter utmaningen dö ut med mig, ergo, jag utmanar ingen. nåväl, till svaren:

1. Vilken mat äter du ofta?
-kött och sallad, yakiniku.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
-Den som sitter, om det inte är mitt kalas, då är jag den som dukar av.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
-Helst sitter jag vid vattnet i italien och bloggar.

4. Köper du ofta Triss?
-Nä.

5 . Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
-Skellefteå, i julas. Så mysigt.

6. Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
-http://www.MyP2P.eu

7. Vill du ha en bakelse hemskickad, typ en jättegod?
-Ja