måndag 16 augusti 2010

En comeback på fotbollsplanen

Efter fyra års fullkomligt stiltje var det dags igen. Dags att snöra på fotbollsskorna och trippa ut på Gärdet i en helt ny konstellation, i ett lag där jag inte känner någon (skyddsfaktor 1).

Nu är det över och några fakta kan enkelt konstateras:

Jag var inte vän med bollen.
Jag kan fortfarande glidtackla snyggt.
Jag ska aldrig försöka dribbla.
Ska jag försöka dribbla ska det vara en enkel kroppsfint följt av en lätt vrickning med fotens yttersida.
En proffskarriär ser mycket avlägsen ut. Fortfarande.
Jag har kondition som en heroinist.

Så. I morgon kommer mina båda stortånaglar att svartna och sedermera trilla av, och jag kommer inte att kunna gå normalt på cirka tre dagar och ha väldigt ont i ytterligare tre.

Ett gott resultat.

2 kommentarer:

Syster 2 sa...

du gör mig orolig bror, det här bådar inte gott. En före detta fotboll spelare är en före detta fotboll spelare. Och han tar inte upp sin karriär bara så där..för att han tror att han är yngre än han är..du fyller snart ett år äldre, lyssna ny på din mycket klka syster och lägg ner det där. Livet är för njutfullt för att gå omkring med mer skador än vad kroppen redan förankrat, tänker också på ditt framtida projekt...

Simon Johansson sa...

like!