söndag 26 oktober 2008

Lasse sabbar Italien

Så fort jag tänker Italien och hur det låter när man pratar italienska så poppar den där gamla Lasse Holm-schlagern upp i huvudet. Canneloni-macaroni. Jag hoppas att ni inte minns den, för det är oerhört besvärande att minnas den.

Texten går i alla fall ungefär så här:

campamiora fiuggirola
quattro staggioni marinara cappriciosa
kan inte låta bli
jag blir fascinerad
känner hunger, känner törst
det gör mig passionerad
det gör mig fylld av lust

refr:
pescatora vesuvio
la bussola pompeij
åååå ååå ååå ååå ååå
vad ni frestar mig

siciliana al tonne
vegetariano
åååå ååå ååå ååå ååå
jag får aldrig nog

Tänk att det blivit Italien för mig. Jävla Lasse Holm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack. Tack som fan. Nu har JAG den också i huvudet. Hoppas du kvävs av en gelati vid Fontana di Trevi för din ondska.

Anonym sa...

Nu fick jag dåligt samvete. Hoppas att M kan Heimlich-manövern och räddar dig. Men inte förrän du ångrat Lasse Holm-synden du just begått.