fredag 6 juli 2012

Öppet brev till Ola

Hej Ola.

Jag ber om ursäkt. Jag har brutit vår outtalade plan att aldrig byta ut blogghuvudet på eget bevåg, alltid vänta in den nästa versionen som kommer lika oväntat som efterlängtat.

Jag bytte till ett gammalt blogghuvud. Jag har backat processen.

Jag har varit agerat själviskt och trotsigt.
Jag har saboterat en överenskommelse och brutit ett förtroende.

Men det förra blogghuvudet - som hade samma elegans och stilsäkerhet som de andra - gav mig en obändlig skrivkramp som stannade bloggen i ett halvår. Jag tror det var bilderna på starkölen som gjorde det. Jag kan inte skriva under så depraverade omständigheter, och det ledde mig till att ta den första arkiverade blogghuvud jag kunde hitta, som signalerade rätt årstid.

Jag hoppas du kan förlåta. Kommer det, trots det här övertrampet, ett nytt blogghuvud framledes kommer jag givetvis omedelbart och utan fördröjelse byta till det nya. Jag ber dig dock att undvika alkoholhaltiga drycker i ditt kollage så att vi inte hamnar i samma situation igen.

Din förtrogne
S Larm

PS, mitt favoritblogghuvud genom tiderna är det med rävarna DS.

Inga kommentarer: