lördag 10 januari 2009

Att komma i kapp

Hamnade direkt i en fatal bloggskugga. "tre inlägg om dagen" ekar i mitt huvud. Inte "tre inlägg i månaden".

Men nu ska det bli ändring. Nu startar jag igen.

Och jag gör det med den gamla beprövade metoden "komma i kapp", vanligtvis använd när man kommer för sent till en fest, upptäcker att man är på en helt annan nivå än de där rappkäftade och spritstinna typerna i lokalen och bestämmer sig för att... just det, "komma i kapp". Oftast kommer man både i kapp och förbi och går från att vara den tråkigaste på festen till att bli den mest odrägliga.

Nåja. Det här ska nog gå bättre. Komma i kapp alltså. Det har helt enkelt blivit dags att summera 2009, so far.

2009 har hittills inneburit...

...att jag köpt en stereoprodukt.
...att min nyblivna sambo fick fria händer med trimmern i mitt hår med resultatet att jag såg ut som Baldrick i Svarte Orm.
...att jag rättade till frisyren hos närmsta kvartersfrisör och bad om ursäkt för att jag varit så respektlös mot hela frisöryrket.
...att jag bokat en lägenhet i Buenos Aires i februari. Ser fram emot en veritabel köttfest.
...en massa på jobbfronten, men det lämnar jag prydligt därhän.
...att jag spelat ett spel där man dödar zombies och att det i all sin enkelhet är märkligt beroendeframkallande - och svänger sig med hårdkokta taglines som "Curing the disease - one bullet at a time".
...att jag undrat vart alla pengarna tog vägen.
...att jag bekantat mig med brittiska humorserien The Mighty Boosh briljant.
...att jag sovit ganska dåligt.
...att jag bestämt mig för att återuppta någon av följande sporter; a) tennis, b) boxning eller c) fotboll. Har inte bestämt mig för vilken som gör minst ont och mest nytta.
...en del annat också, men det återkommer jag om, kan inte bränna allt krut i ett blogginlägg.

Nu ska barer testas.
Hejpådig.

1 kommentar:

Frau Anna sa...

Hahahaha! Baldrick! Jag dör! Tur att det gick att åtgärda i alla fall.