onsdag 12 november 2008

Ingen bitter bismak

Om jag nu skulle säga att det var skönt att inte vinna något pris i den där galan skulle det, fullt förståeligt, tolkas som ett utslag av bitterhet. Jag tar den risken.

Men jag skulle hellre ligga med Chris Martin än kliva upp på den där ångestscenen och hålla ett tacktal. Kanske inte låter så övertygande, men ni som smakat på min avsky för Coldplay fattar digniteten.

Åttiotalsikonen, den särkbärande new age-inspiratören Krister Linder stod för underhållningen med en utlevande a capella-version av Marleys Redemption Song.

Behöver jag brodera ut detta ytterligare?
Nej, trodde väl inte det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Bitter är bara förnamnet,

Anonym sa...

hah, alltså ville du upp på scenen!
alla läsare har ju förstått att ditt "hat" för coldplay enbart är ett sätt att bearbeta att du , just det, vill ligga med chris martin.

Anonym sa...

jag uppdaterar min blogg oftare än du din, och numera skriver jag dessutom mer ord i genomsnitt per inlägg, iallafall sett till de senaste två inläggen på bådas våra bloggar.