torsdag 27 november 2008

En fest för örat

En dag i månaden tar jag på mig hörlurarna och promenerar ner i en mörk källarbar för att spela skivor. I morgon är en sån dag.

Jag ser fram emot de här tillfällena. Av flera anledningar.
1) Jag får spela min egen musik på hög volym så att andra måste lyssna.
2) Ingen annan får kliva fram och spela sina favoritskivor (ja, förutom P-boy då, men han är ju välsignad).
Det är bara jag. Min musik. Och mina demoner. Och en del glassdrinkar.
3) Man får hålla sig på tå och bredda och uppdatera sin musikkatalog.

Tre viktiga nytillskott i morgon

The National:


Matt and Kim:


Fujiya & Miyagi:

3 kommentarer:

Simon Johansson sa...

hög volym? pyttsan. senast jag var på din klubb ville jag höra "der kaufmann". förväntansfull väntade jag på att bli däckad av denna sköna låt, detta mästerverk till spjutspetstechno. men vad händer? ramlar jag av stolen i volympanik? skriker jag desperat för att göra mig hörd? icke. lite hånfullt prassel i ena högtalaren var allt du kunde åstadkomma.

Ola sa...

fina bitar där, gillade första sekunderna på första, hela andra, och hela sista,
tack för två bra tips och för att du lät mig genomskåda det "the national" äro.

Ola sa...

här har du lite vatten på din kvarn: http://nyheter24.se/noje/blogg/anine-bing/73014-tack-adam