måndag 17 januari 2011

Mattfest

Eftersom det här under en kort period, cirka två inlägg, var en fullfjädrad inredningsblogg och knappt stod att känna igen, så tänkte jag att det var på sin plats att upprätthålla traditionen.

Min inredningsspaning:
Heltäckningsmattan är på väg tillbaka.

Jo. Det är sant. Jag är ganska säker på min sak. Den utskällda, allergiframkallande, otvättbara och ohygieniska heltäckningsmattan är snart här igen. Med full kraft. Den är inte längre en angelägenhet för murriga tvåstjärniga hotell och finlandsfärjor, den kommer snart att vara en angelägenhet för alla. I var mans hem.

Som den trendsetter jag är lanserade jag den här vågade idén hemma.

Min sambo är dock inte övertygad - varför den här idén om att införa heltäckningsmattor i hela huset fått lite slagsida. Nu lutar det åt stora, flyttbara mattor istället. Livet är en kompromiss.

Men det blir nog fint också. Den typen av mattor kan man dessutom frossa i och köpa online. Bland annat här.

Inga kommentarer: