söndag 3 oktober 2010

Sista timmarna

Några fjuttiga timmar kvar av mitt liv som lägenhetsboende, innerstadsmänniska, bostadsrättsinnehavare. Allt packat och nu några timmars sömn innan hjulen börjar rulla.

Har gått omkring och sagt hejdå till lägenheten. Klappat på köksfläkten, smekt kylskåpsdörren, vänslats med medaljongtapeterna och tagit ett ordentligt skamgrepp på handfatet. Sorgligt och vemodigt å ena sidan. Spännande och friskt å andra.

Senast jag bodde i hus var för ganska precis 22 år sedan. Då var det inte jag som lagade takpapp, brevväxlade med försäkringsbolag och sorterade sophämtningsräkningar i skenet av en furulampa.

Men nu är allt det där jag. Mitt ansvar. Minus furulampa då.

Snart alltså. Bara några sovrimmar i den här bekanta miljön. Sen.



1 kommentar:

Syster 2 sa...

Låter som en tidsvandring genom åren som gått , för att sen sammankopplas i det UR sprunget som en gång fanns....