tisdag 24 mars 2009

Blåst på verkstan

Det finns några situationer i livet där jag räknar med att alltid känna mig lurad.
Den tydligaste infaller på bilverkstaden.

Nu lämnade jag in bilen för en service och kontroll innan besiktningen. Lite som en rutinkontroll tänkte jag. En liten hälsoundersökning.

Resultatet var betydligt mer infekterat.
resultatet kan räknas i kronor.
Närmare bestämt 15 000 kronor.

Det var lysdioder, framstjärtsfjädrar, dubbla ljuddämpare, felsökningar, finjusteringar och fräcka ordvitsar. Med summa 15 000 kronor alltså.

Och poängen här är att de hade kunnat dra till med vad som helst. De såg att jag var ett lätt byte.
De ställde kontrollfrågan "vad är det för motor?" när jag först ringde. Mitt blektysta svar var givetvis det enda de behövde. Här har vi en kille som inte skulle märka någon skillnad om vi bytte ut hans röda Ford mot en grön Toyota när han hämtar den.

Och så blir räkningen därefter.
Lurad var ordet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Som om du skulle kunna få en Toyota för den där gamla rishögen! Hahahahahahahahahah!!11

Simon Johansson sa...

vad var det nu du köpte den för? 17 sköna cylindrar? hahahahahahah!!!!11

Anonym sa...

Hur kan man skämta om en sån allvarlig sak, mannens stolthet, BILEN

Anonym sa...

Den där karlen har väl ingen stolthet! Hahahahahahahahah!!11

Anonym sa...

Anders!!?11

Hahahahahahahaha!!11

Jennie sa...

Vad är det riktigt med alla dessa utropstecken och 1:or?!

Pierre sa...

Anonyms kommentar dödade konversationen.

Svenska Larm sa...

Ettorna, utropstecknen och skratten är några begåvade vänners ansats att framstå som illiterata. Kan inte förklara det närmare än så.