torsdag 4 augusti 2011

Mopedlängtan

Jag hade aldrig någon moped. Ingen stekhet Puch Dakota eller sportig Yamaha DX50. Jag var rätt ointresserad. Och kanske lite rädd, om sanningen ska fram. Jag brakade ner i diket med en flakmoped, med min pappa på flaket, och efter den händelsen var jag inte så sugen på mopeder mer.

Förrän nu.

Nu sneglar jag avundsjukt när någon seglar förbi på en vespa, eller en eu-moppe med vespakaraktär, eller en hederlig gammal moped.

Det ser skönt ut. Vinden i håret. Motorcykel light. De verkar inte ha några bekymmer. De lever i nuet. Trafikens mindfulness-ambassadörer. Yoga på hjul.

Måste kolla Blocket.

1 kommentar:

Ola sa...

köp en Shopper, tillverkad i Norsjö(tror inte det är det Norsjö du tror, men ändå. .) Enda nackdelen är väl bristen på vind i håret, men du ska väl ändå ha hjälm? Så det blir inge vind i håret.

check it.

http://www.blocket.se/blekinge/Nordsjo_Chopper___fint_skick__34261918.htm?ca=11&w=3&last=1