tisdag 25 augusti 2009

Blänk - Banarne?

Tittar både tre och fyra gånger på DN Kulturs förstasida från igår. Det är en bild på det nya electronicahoppet, duon Blänk som nu ger intervjuer i alla möjliga tidningar. De kanske är ruggigt 2009, de kanske ompositionerar den svenska musikscenen fullständigt, de kanske ska erövra världen, eller åtminstone bli ett sånt där band som strömmar ur högtalarna inne i en vintagebutik med hipsterpersonal i Greenwich Village. Men jag kommer inte ifrån den slående och obehagliga likheten. Är det inte Klasse Möllberg? Är det inte Electric Banana Band? Han heter dessutom Klas, kallar sig K-Laz och ser mycket riktigt ut som om han vill bo i en zvamp. Banarne är tillbaka!

2 kommentarer:

Ola sa...

Jag kollade precis upp dem. Hade de inte kommit från Luleå så hade det inte varit lika coola.

MEN, jag gillar dem, logiken är enkel:

1) min fiendes fiender är mina vänner.
2) du gillar Erik Hassle.
3) du ogillar blänk.

Syster 2 sa...

..."jag vill bo i en svamp annars får jag kramp"...vilken slående likhet låttext...men att de är från Luleå gör ju att det kan bli riktigt bra...hhhmmm..tralala..mmm