lördag 27 juni 2009

Beatles

Två gånger i mitt liv har jag blivit ombedd att visualisera en trygg plats. En plats dit jag kan återvända utan risk för att något yttre kan påverka. Vid båda tillfällena har jag haft orden humbug och bondfångeri nära till hands, men det är en annan diskussion och ett annat blogginlägg.

Poängen är i alla fall att jag båda gångerna tänkt mig samma plats, och båda gångerna ackompanjerat denna plats med samma trygghetsskapande musik i bakgrunden.

Platsen är kökssoffan som står i min systers kök, och musiken är Beatles ''Strawberry fields''.

Var är analysen? Var är Jung och Freud?

1 kommentar:

Simon Johansson sa...

Nä nä, nu far du med osanning. Både du och jag vet att din trygga plats är i min vinindränkta Ikeasoffa med en Xbox360-kontroll i ena handen och en nyöppnad Leffe i den andra. Försök inte.